Thursday, March 10, 2011

Degree 0h Degree

Hye semua, sori before this aku promise nak wat entry camne aku solvekan masalah aku yg dalam dilema nak further course ape untuk degree. Tapi memandangkan idea lum datang so aku selit2kan la dulu entry lain. Aku sebenarnya lum apply lagi. Sebabnya buat ape aku on application n isi borang bagai kalau angka giliran spm pun x ingat kan? Slip result spm pon ntah mane2 aku letak aku pun tak ingat. Memang kene cari balik la.

Camne aku solvekan? Aku pikir camni jer. Aku akan choose semua course yang aku minat. Minat tu penting. Tidak kira dalam bidang IT atau luar IT. Kalo dah suke sesuatu tu nak blaja lame2 pon takpe kan. Lagi2 macam aku yang tak ready nak masok alam pekerjaan. So lebih baik belajar timba ilmu banyak2. Lain la kalau tak minat memang payah la  nak study nanti. Kang tak pasal2 asyik failed je sampai naik hantu plak.

Tapi in case kalo dapat course yg tak berkenan, anggap la tu sebagai satu cabaran. Cuba pujuk diri sendiri untuk belajar n minat mende tu. Bak kata mak aku, kadang2 kita merancang tapi tuhan yang menentukan. Kalo dah apply macam2 nak rak course tu la ni la. Uitm la bukan uitm la swasta la hape la tapi tup2 kita dapat yg di luar jangkaan kita, tu yang dinamakan ketentuan tuhan. Mungkin haluan hidup kita dah ditakdirkan untuk menuju ke arah itu. Jangan takut untuk mencuba. Jangan cepat sangat menggelabah sebab kita tak tau hikmah yang tersembunyi disebalik apa yg kita lalui itu . Oke stop!

Kang aku bebel panjang2 korg pun malas nak membaca. Itu la kata2 mak aku bila aku kene masuk segamat amik course cs. Akhirnya aku bersyukur masuk sini sebab dapat belajar n jumpa kawan2 yang memang bestt giler. Aku yang terpinga-pinga pada asalnya jadi interested dengan comp science. Wallawey! Semoga praktikal ni cepat abes dengan jayanya sebab aku tak sabar nak baling topi konvo. Daaa

0 comments:

Post a Comment

You can replace this text by going to "Layout" and then "Page Elements" section. Edit " About "


Powered by Blogger.