Sunday, January 30, 2011

Macam Dalam Discovery Channel

Hye semua. Sempena dengan post yang di tag oleh Fiqa, maka di sini aku postkan sesuatu untuk dikongsi bersama. Posting kali ni aku nak cerita tentang tempat percutian yang aku ingin pergi lagi. Tempatnye ialah Pulau Redang, Terengganu. Memang best sangat tempat tu. Yang aku kagum kat sana sebab air lautnya yang biru. Biru tu memang biru jernih macam kat dalam tv. Rasa macam tak percaya je tapi tu lah realitinya.

Pagi2 lagi kol 7 aku dah terjun laut. Sebab jakun sangat tak pernah jumpa laut yang cantik camtu. Yelah kat sini balik2 tengok laut kat Pantai Lido dgn Pantai Port Dickson.  Bunyi ombak pagi tu memang menggoda betol. Tambah plak air laut tu bersih dan jernih. Aku mandi sampai tengah hari. Pastu sambung petang. Dah letak Sun Block segantang pon masih gelap gak kulit aku. Nak buat macam mana, memang tak dapat nak dielakkan.

Selain mandi aku jugak snorkeling kat sana. Sekali lagi, memang best sangat! Rasa macam ada kat dunia lain. Rasa macam kat dalam tv tengok kehidupan ikan yang sangat banyak. Selain tu ada lumut, cengkerang, siput dan macam2 lagi la yang ada kat dasar laut. Banyak lagi yang ada kat dasar tu tapi apa ntah nama dia. Korang pikirlah sendiri. Masa snorkeling tu aku bawak roti. Bila aku letak je tangan yang ada roti kat dalam air, banyak ikan datang serbu kat tangan aku. Ohh seronoknya tengok ikan2 tu berebut roti.




Lebih kurang camni lah pemandangan laut tu masa kat sane.
Tapi gambar2 ni sume aku google je




Lebih kurang macam ni lah pemandangan yang aku nampak masa snorkeling.
Best kan? Gambar ni pon google jugak. 

Suasana kat sana yang nyaman dan terpisah dari semenanjung membuatkan aku rasa macam ada kat alam fantasi tapi sebenarnya realiti (camne tuh??). Masa aku pergi tu time cuti mid sem. So segala assigment, test, presentation dan apa2 yang berkaitan memang aku tak ingat langsung. So, kalo korang rasa nak tenangkan fikiran, nak pergi tempat yang jauh dari masalah dan nak tengok ikan2 yang cantik aku cadangkan korang datang ke sini. 

2 comments:

_FiQa AiN_ said...

wah nora..bestnye snorkeling..ko nak gi ngn sape..hehe..ade 1 soalan x jwb..nak gi ngn ehem2??hehe

Nora Izzati said...

ehem2?? haha. setakat ni yg terpikir g dgn family je r. kalo ley angkut trsayang aku kt atas tu da lama aku bwk.

Post a Comment

You can replace this text by going to "Layout" and then "Page Elements" section. Edit " About "


Powered by Blogger.